0

Çocuklar için yapılan beslenme önerilerinde paketlenmiş gıdalar yerine meyveler, hamur işleri/makarna/pilav gibi karbonhidrat ağırlıklı beslenme yerine sebze- protein ağırlıklı bir beslenme planı oluşturulmalıdır. Ancak özellikle 6-11 yaş arası çocuklar aileyi rol model alır. Bu nedenle evinizde çocuğunuz için oluşturulmuş beslenme planına uygun hareket etmelisiniz. Meyve yemeyen babayı gören çocuk, meyveyi reddedebilir. Veya balık sevmediğini söyleyen bir anneyi taklit eden çocuk, balık yiyebildiği halde sevmediğini söyleyebilir.

Bu nedenle aile içi planlamada; pazar alışverişlerinden tutun, gün içindeki beslenmenize kadar çocuklarınıza örnek olduğunuzu unutmayın. Hatta okul dönüşü gün içinde ne yediğini sorup öğrendikten sonra kendi yediklerinizin de benzer olduğunu ona belli edin. Veya zaman zaman yemekleri beraber yapın. Bu şekilde artırılan karşılıklı iletişim, beslenmeyi olumlu yönde etkilemektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir