Kanser ve Beslenme Hakkında İleriye Dönük Avrupa İncelenmesi (EPIC) çalışması 5 yıl süren takip sonrasında sert kabuklu kuruyemiş alımıyla vücut ağırlığındaki değişim arasındaki ilişki arandı. 10 Avrupa ülkesinden yaklaşık 400.000 kişinin katıldığı araştırmada, beslenme programında yeterli miktarda kuruyemiş bulunanların, kuruyemiş tüketmeyenlere göre daha kolay kilo verdiği kanıtlanmış. Bunun yanında kuruyemişlerin içeriğine bakacak olursak vücut için gerekli vitamin minerallerin de alımını kolaylaştırmış oluruz. Örneğin;

-Badem: çinko, demir, potasyum gibi minerallerin yanında omega-3 oranı da çok yüksek bir kuruyemiş. Bu sebeple, kalp damar hastalıklarında koruyucu etkisi var.

-Ceviz: Omega-3 ve Omega-6 içeriği sebebiyle zekâ gelişimini destekliyor.

-Fıstık: hem enerji içeriği yüksek ki bu sebeple yorgunluğa iyi geliyor. Hem de kalp hastalıklarını koruyucu etkisi var. Ayrıca karaciğer ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardım ediyor.

Her bir kuruyemişin içeriği dolayısıyla etkisi farklıdır. Bu nedenle beslenme programınızda çeşitlilik yapmanız ve kalori içeriği yüksek olması dolayısıyla porsiyon kontrolüne dikkat etmeniz çok önemlidir. Çeşitlilik açısından diğer kuru yemişlere bakacak olursak;

  • Fındık,
  • Badem,
  • Ceviz,
  • Kaju,
  • Hindistan cevizi,
  • Macadamia fındığı,
  • Kestane,
  • Brezilya cevizi,
  • Pikan cevizi,
  • Çam fıstığı,
  • Antep fıstığı,
  • Yer fıstığı

Diyetisyen Gülçin IŞIK

Yorum Yapın:

*

E-posta hesabınız yayınlanmayacak.

Randevu ve Sorularınız için        444 9 149