0

Günümüzde aşikâr sağlık problemlerinin çözümü hızlı ve kolaydır.

Araştırma ve yeterli zaman ayırmayı gerektiren sinsi olabilecek, erken teşhis gerektiren sağlık problemleri için  bunu söyleyemeyiz.

Gerek hasta yoğunluğu, gerek sağlık hizmeti sunumundaki dizayn, hekimin projedeki duruşu ve motivasyonu bunu olumsuz etkilemektedir.

Bilgi çok, teknoloji çok iyi fakat hastaya uyğulanımı ve kullanımı konusunda çok sorun var.  Sağlık hizmeti  hastanın derdini dert edinme hali, bilimsel bir şevkle heyecanla yapılan bir iş değilse başarısız olma olasılığı artmakta; baştan yanlış bir mecranın olumsuz kapılarını açmaktadır.

NE YAPMALI?

Öncelik hastaların ve sağlık çalışanlarının ekonomik kaygıdan uzak bir bilinç ve duygu ile bir arada olacakları ortamın sağlanmasındadır. Kaygıyı azaltacak şey hizmeti verenin niyetinin derdi dert edindiği hissini verebilmesi, hastanın derdiyle dertlenildiği duygusunu yaşayabilmesidir.

Bu durum kutsal bir andır, saygı, huşu, derin bir heyecan, zamandan bağımsız bir rahatlık ve derinlik gerektirir. Merkezimizin bilimsel duruşu bu konuda nettir. Hastalar kurumun hastalarıdır, kapıdaki otopark görevlisinden, başhekime kadar herkes sorumlu ve sahiplenme halinde olup, herkes yeterli zaman ayırma hastanın sorununu anlama, işini kolaylaştırma konusunda el ele vermiştir.

Temel hekimlik yaklaşımları net zaman ve matematiksel algoritmalarla yapılmakta, hiç bir zaman temel ilkelerden ödün verilmemektedir.

Hastanın derdini dert edinmenin önüne hiçbir şey geçemez.

Başarımızın temeli başta budur.

Sahiplenmeyi süreklileştirecek şey sağlık çalışanlarının motivasyon ve eğitimi olup. Bu konuda ekonomik bir kooperatif duruşunu korumaktayız. Çalışan hakkını alır ve geliştirir. Mesleğini bilimsel onur ve derinlikle korur ve geliştirir.

Sonuç: Bilginin, emeğin birlikte üretilip uygulandığı bir yerde sağlık hizmetleri olması gerektiği gibi yürütülmektedir.

Başarılarınızın devamını  dilerim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir